Sporočilo
  • Ta spletna stran uporablja piškotke

    Piškotke uporabljamo, da bi vam omogočili nemoteno in prijetno uporabniško izkušnjo. Piškotke uporabljamo samo za anonimno uporabo podatkov o obisku strani, ne shranjujemo osebnih podatkov. S klikom na Sprejmi in nadaljuj se strinjate z uporabo piškotkov.

    Preberi več

    Direktiva EU o uporabi piškotkov

Tudi šoštanjski veterani na obisku večnamenske patruljne ladje Triglav 11

novo 1 Območno združenje Zveze slovenskih častnikov Šmarje pri Jelšah (OZSČ Šmarje) je v soboto, 6. aprila 2013 organiziralo strokovno ekskurzijo v Slovensko Istro. Na povabilo predsedstva OZSČ Šmarje so se izleta udeležili tudi predstavniki Območnega združenja veteranov vojne za Slovenijo Šoštanj in veterani Območnega veteranskega združenja Štore. V zgodnjih jutranjih urah so se udeleženci strokovne ekskurzije, šmarski častniki in veterani OZVVS Šmarje, Štore in Šoštanj odpeljali proti osrčju Primorske, v Koper.
Dopoldanski del izleta so pričeli z ogledom ene najlepših vinskih kleti na Slovenskem in največje vinske kleti v Istri - kleti Vinakoper, kjer zorijo vrhunska vina, ki žanjejo priznanja na vinskih ocenjevanjih doma in po svetu. V ogromni kleti Vinakoper, ki velja tudi za eno najsodobnješih vinskih kleti v Sloveniji, ki ima kapaciteto kar 7 milijonov litrov, je refošk le ena od vrhunskih Primorskih sort vina. Zato imajo štiri različne vrste kleti, viteško dvorano in arhiv, kjer so shranjena vina od letnika 1966. Vodička Vinakoper je udeležencem predstavila proizvodnjo vrhunskih vin ter jih ob razlagi popeljala skozi vinske dvorane. Zagotovo jih je očaral sod, ki drži več kot 41.000 litrov in je dolgo veljal za največjega v Evropi. Na koncu vodenega ogleda tudi degustacija vrhunskih vin ni izostala.
Druga postaja je bil obisk nove večnamenske patruljne ladje VNL Triglav 11, ki je zasidrana v velikem logističnem centru Luke Koper. Vstop v Kopersko luko je bilo predhodno potrebno najaviti, saj gre za precej zaprto področje. Ladja Triglav 11 ima trenutno svoj privez v Koperski luki, ki je danes moderno pristanišče in slovensko pomorsko okno v svet in je najsodobneje opremljeno tako za pretovor blaga, kot tudi za skladiščenje. V sklopu Luke deluje kar 12 terminalov: za generalne tovore, za avtomobile, za sadje, za tekoče tovore, za les, potniški in drugi.
V Luki Koper je pred ladjo Slovenske vojske Triglav 11 udeležence strokovne ekskurzije pričakal dežurni poveljnik ladje, štabni vodnik Iztok Prosen, sicer poveljnik artilerijsko raketnega oddelka in jih pred samim ogledom ladje temeljito seznanil s taktično – tehničnimi lastnostmi VNL Triglav 11. V dveh skupinah so se nato udeleženci povzpeli na krov in si pod strokovnim vodenjem dežurnega osebja ladje, temeljito ogledali vsak kotiček ladje. VN ladja Triglav 11 je bila izdelana v Sanktpeterburški ladjedelnici Almaz, iz črnomorskega pristanišča Novorosijsk, pa jo je 11. novembra 2010 z dvigom zastave prevzela Slovenska vojska. Na 1700 navtičnih milj dolgo pot do Slovenije je odplula v noči z nedelje na ponedeljek, 15. novembra 2010, prečkala je pet morij, v Koper pa priplula 21. novembra 2010. Patruljna ladja Triglav 11 je 43. ladja v seriji, preizkušena v Tihem oceanu in v morju ob Kamčatki in Kurilskih otokih, ki je nekajkrat zahtevnejše kot Jadran. Zato je za posadko varno plovilo. Posebna je, ker je prirejena za naše potrebe, lahko podpira potapljače pri delu, na krmi je posebna ploščad, ki se spusti do morske gladine, lahko natovori baraže za preprečevanje onesnaženja morja. Osnovna naloga patruljne ladje je izvajanje nadzora priobalnega pasa in akvatorija teritorialnih vod Slovenije ter izvajanje nalog delovanja potapljačev. Sodeluje pri nalogah zaščite in reševanja ponesrečencev na morju, še posebej v primerih večjih pomorskih nesreč. Lahko sodelujejo tudi s pomorsko šolo in fakulteto za pomorstvo in promet. Ladja Triglav 11 je dolga 49 metrov, široka 9,2metra, ima 2,2 metra ugreza in je težka 375 ton. Poleg odličnih treh motorjev MTU s po 2880 kilovatov moči ima na premcu še premični bočni propeler, zato je zelo okretna. Motorji niso požrešni, ob ekonomski vožnji 13 vozlov porabijo 150 kilogramov goriva, ob največji hitrosti (50 km/uro) pa 1800 kilogramov na uro. Ladja ima sodobno oborožitev: na premcu šestcevni 300-milimetrski top, opremljena je s šestimi raketami, na bokih sta dva težka mitraljeza. V posadki so štirje častniki in 20 podčastnikov ter mornarjev. Slovenija je plovilo pridobila na podlagi odpisa klirinškega dolga Rusije Sloveniji. Osnovna vrednost ladje je znašala 35 milijonov dolarjev, oprema za upravljanje z ognjem, usposabljanje osebja in strelivo pa dodatnih 7,5 milijonov dolarjev, kar je bilo v celoti poplačano iz klirinškega dolga. Še kot zanimivost: obe ladji, ki sta doslej nosili ime Triglav, sta se potopili: prva še v času Avstro-Ogrske (Triglav I), Triglav II pa je potonil v barvah jugoslovanske armade. Ker je posadka zelo usposobljena za delo, se Triglavu 11 to verjetno ne bo zgodilo..
Zadnja postaja je bilo zasluženo pozno kosilo na Kmetiji odprtih vrat »Vlado« v vasi Kastelec pri Črnem Kalu, kjer je bilo za udeležence ekskurzije pripravljeno domače mediteransko kosilo s poudarkom na Istri.
Na potovanju sta častnike in veterane spremljala dobra volja in prijateljstvo, s kakršnim se lahko ponašajo le častniki in veterani. Vodstvo šmarske častniške organizacije je zadovoljno, da je izpolnilo pričakovanja članstva in da je strokovna ekskurzija potekala v dobrem in veselem vzdušju. Enotni so si, da bodo s tradicijo strokovnih potovanj nadaljevali tudi v prihodnje.

Zdenko Zajc

logo youtube Strokovna ekskurzija častnikov -veteranov Šmarja, Šoštanja in Štor 
      icon foto   Fotoreportaža s strokovne ekskurzije - obisk ladje Triglav 11

logo youtube Vojaška ladja VNL Triglav 11 doma
logo youtube Izjava poveljnika ladje poročnika fregate Andreja Pečarja 
logo youtube Skrivnosti vojaške ladje Triglav
logo youtube Večnamenska ladja VNL Triglav 11
logo youtube Triglav 11 in Ankaran v akciji skupaj na morju

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži